طنز فیلم

شاد کردن مردم


به غم کسی اسیرم که زمن خبر ندارد

                         عجب ازمحبت من که دراو اثر ندارد

غلط است هرکه گوید     دل به دل راه دارد

                   دل من زقصه خون شد     دل او خبر ندارد

یک شنبه 30 تير 1392برچسب:,

|
 

آیا ملائکه ، گریه و خنده هم دارند ؟ پیغمبر (صلی الله علیه و آله) از جبرئیل پرسید :آیا ملائکه ، گریه و خنده هم دارند ؟ گفت : آری از سه کس از روی تعجب می خندند و برسه کس از روی ترحم و دلسوزی می گریند ؛ اما خنده : یکی ازکسی که سراسرروز سخنان یاوه گوید ، و چون شب شود نماز عشا خوانده و باز یاوه سرایی کند ، ملائکه خندند و گویند : ای بی خبر صبح تا به شام سیر نشدی ! اکنون سیر می شوی ؟ دیگر از دهقانی که بیل و کلنگ برداشته به بهانه ی تعمیر و اصلاح زمین خود دیوار مشترک را می ساید تا به سهم خویش بیافزاید ؛ ملائکه (از این سفاهت ) خنده کنند و گویند : آن زمین پهناور تو را سیر نکرد این مختصر سیرت می کند ؟! سوم : از زنی که در زندگی ، خود را از بیگانه نپوشیده پس از مرگ او را در قبر نهند و بدنش را بپوشانند که از دیده ها پنهان باشد ؛ ملائکه خندند و گویند : هنگامی که مورد رغبتبود او را نهان نکردید ، اینک مستور کنید که مورد نفرت و انزجار است . اما گریه ملائکه : یکی بر غریبی است که در راه طلب علم بمیرد ، دوم : بر زن و مردی سالخورده که آرزوی فرزند کنند ، در آخر عمر پسری نصیبشان شود خرسند شوند ودل به او ببندند که در آخر کار به ما خدمت کند و پس از مر گ جنازه ی ما را تشییع کند آنگاه پسر پیش از پدر و مادر جان سپارد ملائکه قبل از پدر و مادر بر او بگریند ؛ سوم : بر یتیمی که نیمه شب بیدار شود و گریان سراغ مادر رود غافل از اینکه مادرش مرده ، دایه با خشونت فریاد می زند : چرا گریه می کنی ؟ کودک بینوا متوجه مرگ مادر شده ناامید خاموش می گرددملائکه به حال غربت او می گریند . آیت الله مشکینی(ره)،نصایح ، مترجم : آیت الله احمد جنتی ، باب پندهای سه گانه ، ص 124 و 125 .

شنبه 29 تير 1392برچسب:,

|
 

قطعه ی گمشده ای از پر پرواز کم است

                                 یازده بار شمردیم ویکی باز کم است

این همه آب که جاریست ، نه اقیانوس است

                                    عرق شرم زمین است که یار کم است

شنبه 29 تير 1392برچسب:,

|
 

تقدیم به شما که بهترین هستی

شنبه 29 تير 1392برچسب:,

|
 

شنبه 29 تير 1392برچسب:,

|
 

 

 

 

 

 

 

جمعه 28 تير 1392برچسب:,

|
 

 

منتشر شده در سه شنبه, 25 تیر 1392 22:34

آهویی که برای نجات جانش سوارماشین شد+تصاویر

 صحنه هایی که می بینید مربوط به فرار یک ایمپالای سرگردان و فراری از دست دو یوزپلنگ گرسنه است که در پارک ملی کروگر در افریقای جنوبی رخ داد. این حادثه باورنکردنی زمانی رخ داد که یوزپلنگ های گرسنه دنبال ایمپالاها کرده و سعی کردند یکی از آنها را بدام بیندازند اما در نهایت حیرت و تعجب، ایمپالا خود را داخل ماشین پر از توریست پرتابکرد تا زنده بماند.

 یوزپلنگ ها که به شدت گرسنه بودند، درمانده شده و بدون شکار لای بوته زارها بازگشتند. سامانتا پیتن دریگ ۲۰ ساله یکی از توریستها در این صحنه بود که توانست از آنچه اتفاق می افتاد، فیلم گرفت. ایمپالا گاوسانی با جثه متوسط است که در آفریقا زندگی می‌کند. نام ایمپالا از واژه‌ای در زبان زولو به معنای «آهو» می‌آید. این جانوران در ساواناها و بیشه‌های متراکم در کنیا، تانزانیا، سوازیلند، موزامبیک، شمال نامیبیا، بوتسوانا، زامبیا، زیمبابوه، جنوب آنگولا، شمال شرق آفریقای جنوبی، و اوگاندا یافت می‌شوند. تعداد ایمپالاهای موجود در آفریقا تا ۲ میلیون عدد تخمین زده شده است.

 اخبار جالب و خواندنی , اخبار جالب و خنده دار , اخبار جالب و شنیدنی , اخبار جالب و جدید , خبرهای داغ , خبرهای روز , خبرهای جدید

 

 اخبار جالب و خواندنی , اخبار جالب و خنده دار , اخبار جالب و شنیدنی , اخبار جالب و جدید , خبرهای داغ , خبرهای روز , خبرهای جدید

 

 اخبار جالب و خواندنی , اخبار جالب و خنده دار , اخبار جالب و شنیدنی , اخبار جالب و جدید , خبرهای داغ , خبرهای روز , خبرهای جدید

 

 اخبار جالب و خواندنی , اخبار جالب و خنده دار , اخبار جالب و شنیدنی , اخبار جالب و جدید , خبرهای داغ , خبرهای روز , خبرهای جدید

 منبع :

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:,

|
 

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:,

|
 

پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:,

|
 

چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:,

|
 

عکسهای جدید از مریلا زارعی


ادامه مطلب

چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:,

|
 


چه داند خوابناک مست مخمور
                                          که شب را چون به روز آورد رنجور


 

یک شنبه 23 تير 1392برچسب:,

|
 

الهی نظر تو برنگردد نظر مردم سهل است

یک شنبه 23 تير 1392برچسب:,

|
 

 
 
فضیلت ماه مبارک رمضان



مرکز فرهنگ و معارف قرآن

«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن می باشد.(1) چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود، به این ماه مبارک رمضان گفته اند.

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛(2) ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می سوزاند.»

رمضان نام یکی از ماه های قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است.(مگر جنبه دفاع داشته باشد.)

در این ماه کتاب های آسمانی قرآن کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.(3)

این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می کند؛ پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است،(4) هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»(5)

این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه های معنوی در ماه های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می کنند، و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه داری و... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می کنند.

فضائل ماه رمضان

 

گرچه ذکر تمام فضائل ماه مبارک رمضان از حوصله این مقال خارج است؛ ولی پرداختن و ذکر برخی از فضائل آن از نظر قرآن و روایات اسلامی خالی از لطف نیست.

1. برترین ماه سال

 

ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی های منحصری که دارد در میان ماه های سال قمری برترین است؛ قرآن کریم می فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.»(6)

پیامبر گرامی(ص) درباره ماه رمضان می فرماید: «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است.... بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می کند... .»(7)

2. نزول کتب آسمانی در این ماه

 

تمام کتب بزرگ آسمانی مانند: قرآن کریم، تورات، انجیل، زبور، صحف در این ماه نازل شده است. حضرت امام صادق(ع) می فرماید: «کل قرآن کریم در ماه رمضان به بیت المعمور نازل شد، سپس در مدت بیست سال بر پیامبر اکرم(ص) و صحف ابراهیم در شب اول ماه رمضان و تورات در روز ششم ماه رمضان، انجیل در روز سیزدهم ماه رمضان و زبور در روز هیجدهم ماه رمضان نازل شد.»(8)

3. توفیق روزه

 

در ماه رمضان خداوند متعال توفیق روزه داری را به بندگانش داده است؛ «پس هر که ماه [رمضان] را درک کرد، باید روزه بگیرد.»(9)

انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه های ویژه را نیاز دارند، یکی از برنامه ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است؛ یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد و خود را سرگرم لذت ها و شهوات جسمی نکند. یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است روزه داری است، قرآن کریم می فرماید: «... ای افرادی که ایمان آورده اید! روزه بر شما نوشته شد، همان گونه که بر پیشینیان از شما نوشته شده، تا پرهیزگار شوید.»(10)

برخی از فواید و فضائل روزه:

الف. تقویت تقوا، پرهیزگاری و

اخلاص؛(11) امام صادق(ع) می فرماید: خداوند متعال فرموده: «روزه از من است و پاداش آن را من می دهم.»(12)

 

حضرت فاطمه(س) می فرماید: «خداوند روزه را برای استواری اخلاص، واجب فرمود.»(13)

ب. مانع عذاب های دنیوی و اخروی:

 

امام علی(ع) می فرماید: «روزه روده را باریک می کند گوشت را می ریزد و از گرمای سوزان دوزخ دور می گرداند.»(14)

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «روزه سپری در برابر آتش است.»(15)

ج. آرامش روان و جسم:

 

روزه داری روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می شود.

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «روزه بگیرید تا سالم بمانید.»

باز می فرماید: «معده خانه تمام دردها و امساک [روزه [بالاترین داروهاست.»(16)

حضرت امام باقر(ع) می فرماید: «روزه و حج آرام بخش دلهاست.»(17)

حضرت علی(ع) می فرماید: «خداوند بندگان مؤمن خود را به وسیله نمازها و زکات و حدیث در روزه داری روزه های واجب [رمضان[ برای آرام کردن اعضا و جوارح آنان، خشوع دیدگانش و فروتنی جان هایشان و خضوع دلهایشان حفظ می کنند.»(18)

امروزه در علم پزشکی و از نظر بهداشت و تندرستی نیز در جای خود ثابت شده که روزه داری تأثیرهای فراوانی بر آرامش روح و روان و سلامتی جسم و بدن دارد، دفع چربی های مزاحم، تنظیم فشار، قند خون، و... نمونه آن است.(19)

د. مانع نفوذ شیطان:

 

امام علی(ع) به پیامبر اکرم(ص) عرض کرد: یا رسول الله! چه چیزی شیطان را از ما دور می کند؟ پیامبرگرامی(ص) فرمود: روزه چهره او را سیاه می کند و صدقه پشت او را می شکند.»(20)

بنابراین، روزه مانع نفوذ شیطان های جنی و انسی شده و وسوسه های آنان را خنثی می کند.

ه . مساوات بین غنی و فقیر:

 

انسان روزه دار در هنگام گرسنگی و تشنگی، فقرا و بینوایان را یاد می کند و در نتیجه به کمک آن ها می شتابد. حضرت امام حسن عسگری(ع) درباره علت وجوب روزه می فرماید: «تا توانگر درد گرسنگی را بچشد و در نتیجه به نیازمند کمک کند.»(21)

و. احیاء فضائل اخلاقی

 

حضرت امام رضا(ع) درباره علت وجوب روزه می فرماید: «تا مردم رنج گرسنگی و تشنگی را بچشند و به نیازمندی خود در آخرت پی ببرند و روزه دار بر اثر گرسنگی و تشنگی خاشع، متواضع و فروتن، مأجور، طالب رضا و ثواب خدا و عارف و صابر باشد و بدین سبب مستحق ثواب شود،... روزه موجب خودداری از شهوات است، نیز تا روزه در دنیا نصیحت گر آنان باشد و ایشان را در راه انجام تکالیفشان رام و ورزیده کند و راهنمای آنان در رسیدن به اجر باشد و به اندازه سختی، تشنگی و گرسنگی که نیازمندان و مستمندان در دنیا می چشند پی ببرند و در نتیجه، حقوقی که خداوند در دارایی هایشان واجب فرموده است، به ایشان بپردازند... .»(22)

و... .

4. وجود شب قدر در این ماه

 

شب قدر از شب هایی که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود می آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین می کنند(23) و وجود این شب در این ماه مبارک نعمت و موهبتی الهی بر امت پیامبر گرامی اسلام(ص) است و مقدرات یک سال انسان ها (حیات، مرگ، رزق و...) براساس لیاقت ها و زمینه هایی که خود آنها به وجود آورده اند تعیین می شود و انسان در چنین شبی با تفکر و تدبر می تواند به خود آید و اعمال یک سال خود را ارزیابی کند و با فراهم آوردن زمینه مناسب بهترین سرنوشت را برای خود رقم زند.(24)

حضرت امام صادق(ع) می فرماید: «تقدیر مقدرات در شب نوزدهم و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضاء آن در شب بیست و سوم است.»(25)

5. بهار قرآن

 

نظر به این که قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیاری دارد، در روایات اسلامی، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است؛ چنان که حضرت امام باقر(ع) می فرماید: «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.»(26)

یک نکته!

 

بدیهی است فضائل و ثواب هایی که برای ماه مبارک رمضان و روزه داری ذکر شده و به برخی از آن ها اشاره شد، از آنِ کسانی است که حقیقت آن را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن ها جامه عمل بپوشانند. چنان در روایات اسلامی برای روزه داری آدابی ذکر شده و کسانی که صرفاً تلاوت قرآن می کنند، ولی به آیات و احکام آن عمل نمی کنند و یا آن که از روزه داری تنها رنج گرسنگی و تشنگی را می کشند و بوسیله گناه، تأثیر روزه را از بین می برند و ماه مبارک رمضان و فضای معنوی آن تأثیری بر اشخاصی بر جای نمی گذارد، مورد نکوهش قرار گرفته اند.

چنان که پیامبر اکرم(ص) به زنی که با زبان روزه کنیز خود را دشنام می داد فرمود: چگونه روزه داری و حال آن که کنیزت را دشنام می دهی؟! روزه فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه خداوند آن را علاوه بر این دو، مانع کارها و سخنان زشت که روزه را بی اثر می کنند قرار داده است، چه اندکند روزه داران و چه بسیارند کسانی که گرسنگی می کشند.»(27)

حضرت امام سجاد(ع) در دعای حلول ماه رمضان به درگاه خداوند عرض می کند: به وسیله روزه این ماه یاریمان ده تا اندام های خود را از معاصی تو نگه داریم و آن ها را به کارهایی گیریم که خشنودی تو را فراهم آورد، تا با گوش هایمان سخنان بیهوده نشنویم و با چشمانمان به لهو و لعب نشتابیم و تا دستمانمان را به سوی حرام نگشاییم و با پاهایمان به سوی آن چه منع شده ره نسپاریم و تا شکمهایمان جز آن چه را تو حلال کرده ای در خود جای ندهد و زبان هایمان جز به آن چه تو خبر داده ای و بیان فرموده ای گویا نشود... .»(28)

بنابراین، در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، انجام توبه نصوح و واقعی، عبادت، شب زنده داری، درک فضیلت شب قدر و... فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد و باید در این ماه به گونه ای خودسازی کرد که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی باشد و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.

پی نوشت ها:ـــــــــــــــــــــــ

 

1. مفردات الفاظ القرآن، راغب اصفهانی، ص 209، دارالکتاب العربی، بیروت.

2. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 55، ص 341، مؤسسه الوفاء، بیروت.

3. ر.ک: الکافی، محمد بن یعقوب کلینی، ج 2، ص 628، دارالکتب الاسلامیة، تهران.

4. وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج 2، ص 628، دارالکتب الاسلامیة، تهران.

5. ...

6. سوره بقره، آیه 185.

7. ر.ک: وسائل الشیعه، همان، ج 10، ص 313.

8. ر.ک: الکافی، همان، ج 2 ،ص 628.

9. سوره بقره، آیه 185.

10. سوره بقره، آیه 183.

11. همان.

12. میزان الحکمة، محمد محمدی ری شهری، ترجمه: حمیدرضا شیخی، ج 7، ص 3207، مؤسسه دارالحدیث، قم.

13. همان، ص 3209.

14. همان.

15. همان.

16. همان.

17. همان.

18. همان.

19. تفسیر نمونه، آیت الله مکارم شیرازی و دیگران، ج 1 ،ص 631، دارالکتب الاسلامیة، تهران.

20. مستدرک الوسائل، محدث نوری، ج 7، ص 154، مؤسسه آل البیت، قم.

21. میزان الحکمة، همان.

22. همان، ص 3209.

23. سوره قدر، آیه 1 ـ 5.

24. تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج 18، ص 132؛ ج 19، ص 90، مؤسسه مطبوعاتی اسماعیلیان، قم.

25. وسائل الشیعه، همان، ج 10، ص 354.

26. وسائل الشیعه، همان، ج 6، ص 203.

27. الکافی، همان، ج 4، ص 87.

28. الصحیفة السجادیة، امام سجاد(ع) ص 186، دفتر نشر الهادی، قم.

 
 

شنبه 22 تير 1392برچسب:,

|
 

مجموعه شماره دو جدید از اس ام ها و متن های زیبا ویژه ماه مبارک رمضان تقدیم شما عزیزان .

 

اس ام اس ماه رمضان

باز امشب حق صدایم کرده است
وارد مهمانسرایم کرده است
با همه نقصی که در من بوده است
بازهم او دعوتم بنموده است
حلول ماه مبارک رمضان بر مهمان ضیافت الهی مبارک باد

اس ام اس ماه مبارك

ماه رمضان
برای آن است که یک ماه مرخصی از زمین برای سفر به ملکوت بگیریم . . .

اس ام اس ماه مبارک

در دامن این بحــــــــر گرانمــــــایه ببینــــــید / دریای گـــــــــهرهای فـــــراوان رمضان است
با ذکـر مناجـات خـــــــــدا در دل شــــب هــا / بر هستی ما دست گل افشان رمضان است . . .

اس ام اس ماه مبارک رمضان جدید

ای آنکه تویی ز سوز جانم آگاه
به درگهت آورده ام از غصه پناه
رسم است که تفحه ای بر دوست دهند
این تحفه ماست کوله باری ز گناه
التماس دعا در لحظه های قشنگ خداییتان

اس ام اس های جدید ماه مبارک رمضان

امد رمضان و مقدمش بوسیدم
در رهگذرش طبق طبق گل چیدم
من با چه زبان شکر بگویم که به چشم
یک بار دگر ماه خدا را دیدم . . .

اس ام اس جدید تبریک ماه مبارک رمضان

در سال
یک ماه است که خدا بیشتر از همیشه دنبال دوست می گردد
آیا تو دوست او نیستی ؟
آرزومند آمرزش گناهان و براورده شدن حاجات روزه داران

جدید ترین اس ام اس های ماه مبارک رمضان

شد باز در رحمت خالق به روی خلق
چون ماه مبارک ز افق گشت هویدا
مژده که شد ماه مبارک پدید . . .

اس ام اس ماه مبارک رمضان 92

ماه مبارک رمضان، بهترین ماه ها
ماه میهمانی خدا، ماه خوبی ها
ماه شب های قدر، ماه دعا ونیایش
ماه رحمت و آمرزش و ماه خیر و برکت بر شما دوستان عزیزم مبارک

اس ام اس ماه مبارک رمضان 91

رمضان ماه عبادت فرصت بنده شدن
رمضان شوق اطاعت از گنه کنده شدن
رمضان بهار روح و به خدا پیوستن
رمضان شوکت زیبایی و زیبنده شدن . . .
فرا رسیدن ماه رمضان بر شما مبارک

sms ماه رمضان

رمضان خوش آمدی من به تو عادت دارم
از تو با نغمه ی پرسوز شفاعت دارم
گرچه دیریست خدا رفته زیاد دل من
من به ایام خدا ولی ارادت دارم . . .
فرارسیدن ماه رحمت و مغفرت الهی مبارک باد

sms رمضان

ماه رمضان که بهترین حال شماست
در سیر و سلوک حق پر و بال شماست
نــور از صلــوات می ســتاند این ماه
ایــن روشنــی آبروی اعمال شماست . . .

sms جدید 92

رمزها در رمضان است، خدا می داند
برتر از فهم و گمان است، خدا می داند
موسم بندگی چشم و زبان و گوش است
نه همین صوم دهان است خدا می داند
بار عام و، همه مهمان خداوند کریم
ماه آزادی جان است، خدا می داند . . .

اس ام اس تبریک ماه رمضان

ماه رمضان آمد و تمرین صبوری / هنگام دعای سحر و رزق سحوری
برخیز که از قافله راز نمانیم / حیف است نیابیم در این جمع حضوری

پیامک تبریک ماه رمضان

ماه رمضان که بهترین حال شماست
در سیر و سلوک حق پر و بال شماست
نــور از صلــوات می ســتاند این ماه
ایــن روشنــی آبروی اعمال شماست . . .

 پيامك تبريك ماه رمضان

باز امشب حق صدایم کرده است
وارد مهمانسرایم کرده است
با همه نقصی که در من بوده است
بازهم او دعوتم بنموده است
حلول ماه مبارک رمضان بر مهمان ضیافت الهی مبارک باد

چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:,

|
 

برای لحظه لحظه زندگیت از خداوند منان بهترینهای آفرینش را خواهانم

 

الهی دلت شاد ولبت پرخنده باد

دو شنبه 10 تير 1392برچسب:,

|
 

 نـه تــو می مانی ونـه انـدوه

  ونـــــه هیـچ یــک از ایــن مـردم آبـــــــــــادی

           به حباب نگران یک رود قسم

   وبـــه کـــوتـــاهی آن لـحظه شـادی کـه گــذشت

              غصه ها هم می گذرد

            آنـچنـانـچه فقط خـاطره ای خـواهد مـانــــــد

                     لحظه ها عریانند     

     به تن لحظه خود، جامه اندوه مپـــوشان هـــرگز

یک شنبه 9 تير 1392برچسب:,

|
 



طنز گفتن شروعی برای  دروغ گفتن

شنبه 8 تير 1392برچسب:,

|
 

گفتم که خدایا مرا مرادی بفرست

                                     طوفان زده ام مرا نجاتی بـفرست

فـرمـود که بـا زمـزمه یـا مهدی

                                   نـذر گل نـرجـس صلواتـی بـفرست

جمعه 7 تير 1392برچسب:,

|
 

گر خدا یار است بر سلطان مپیچ 

                 گر خدایار نیست صد سلطان به هیچ

پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,

|
 

رسول خدا فرمود:هر کس در کتابی ویا جایی ویا نوشته ای بر من صلوات بفرستد (صلوات مکتوب) تا زمانی که نام من در آن کتاب باشد فرشتگان پیوسته برای نویسنده صلوات از درگاه خداوند طلب آمرزش می نمایند

سه شنبه 4 تير 1392برچسب:,

|
 

آیا می دانید سنگین ترین عملی که درقیامت   در ترازوی اعمال گذاشته می شود صلوات بر محمد وآل محمد است؟

از سخنان امام محمد باقر

سه شنبه 4 تير 1392برچسب:,

|
 

سلام دوست مجازی من

از اینکه برای خواندن این مطالب وقت می گذاری  ویا وقتی که از دلکنگی های زندگی ویا خاطرات زندگی مینویسیم  و وقتی که از همدیگر به عنوان دوست یاد می کنیم دوستی که نمی شناسیم وندیده ایم ولی مطمئن هستیم که شخصیتی در سوی دیگری هرچند مجازی ولی حقیقتا هست پس چون هستی به یاد شما وبرای شما می نویسیم وبه امید همکاری شما  می گوییم دوستت دارم

یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,

|
 

سگ بدنساز

یک شنبه 2 تير 1392برچسب:,

|
 
اس امس نیمه شعبان

امام زمان،نیمه شعبان،میلاد،حضرت مهدی،اس ام اس

اللهم عجل لولیک الفرج

مجموعه ای از اس ام اس های زیبای نیمه شعبان ، به مناسبت فرارسیدن تولد حضرت مهدی ( عج ) تقدیم شما عزیزان میگردد .به امید آنکه مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد .

  •  اس ام اس نیمه شعبان

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست

توفان زده‏ ام مرا نجاتی بفرست

فرمود که با زمزمه یا مهدی

نذر گل نرگس صلواتی بفرست

  • اس ام اس نیمه شعبان

در انتظار باران نیست آنکه بذری نکاشته

زهی خجسته زمانی که یار باز آید

به کام غم‏زدگان غم‏گسار باز آید

اگر فدای امام زمان نخواهد شد

ز سر چه گویم و سر، خود چه کار باز آید

  • اس ام اس نیمه شعبان

ویرانه نه آنست که جمشید بنا کرد

ویرانه نه آنست که فرهاد فرو ریخت

ویرانه دل ماست که هر جمعه به یادت

صد بار بنا گشت و دگر بار فرو ریخت

  • اس ام اس نیمه شعبان

یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت

یک قدم مانده، زمین شوق شکفتن دارد

  • اس ام اس نیمه شعبان

شاید آن روز که سهراب نوشت:

"تا شقایق هست زندگی باید کرد"

خبری از دل پر درد گل یاس نداشت

باید اینگونه نوشت:

هر گلی هم باشد، چه شقایق چه گل پیچک و یاس

زندگی بی مهدی

زندگی با غم‏هاست

  • اس ام اس نیمه شعبان

اگر با آمدن "آفتاب" از "خواب" بیدار شویم نمازمان قضاست...

اس ام اس نیمه شعبان

ای مدنی‏برقع و مکی نقاب

سایه‏نشین، چند بود آفتاب

منتظران را به‏لب آمد نفس

ای ز تو فریاد به فریاد رس

  • اس ام اس نیمه شعبان

از ناکجای وجود بی مقدارم، تا آستان بی کران کوی تو، در میان سیلاب اشک،

پلی از نیاز می زدم. پلی از انتظار،

از غیبت تا ظهور

  • اس ام اس نیمه شعبان

چه انتظار عجیبی

تو بین منتظران هم

عزیز من چه غریبی !

عجیب تر آن كه چه آسان

نبودنت شده عادت

چه بی خیال نشستیم

نه كوششی ، نه تلاشی

فقط نشسته و گفتیم :

خدا كند كه بیایی

  • اس ام اس نیمه شعبان

آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد

شاید دعای مادرت زهرا بگیرد

آقا بیا تا با ظهور چشم هایت

این چشم های ما کمی تقوا بگیرد

  • اس ام اس نیمه شعبان

اگرچه...

او یوسف دلربای زهراست/ با هیچ گهر خریدنی نیست

با دیده ی از گناه لبریز/ آن روی چو ماه دیدنی نیست

ولی...

تو مگو ما را بدان شه بار نیست/ با کریمان کارها دشوار نیست.

  • اس ام اس نیمه شعبان

این دیده نیست قابل دیدار روی تو/ چشمی دگر بده که تماشا کنم تو را

تو در میان جمعی و من در تفکّرم/ کاندر کجا روم و پیدا کنم تو را

  • اس ام اس نیمه شعبان

بخوان دعای فرج را دعــــــــــا اثــــــر دارد دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد

بخوان دعای فرج را و عـافــیــت بـطـلـــب که روزگار بســـی فتنه زیر ســـر دارد

بخوان دعای فرج را کـه یـوسـف زهــــــرا ز پشت پرده ی غیبت به ما نظـر دارد

بخوان دعای فرج را به یاد خیمه ی سبز که آخرین گل سرخ از همه خبـــر دارد

  • اس ام اس نیمه شعبان

بــوی عـطــر یــار دارد جمـعه ها

وعــــده دیـــدار دارد جمــعه ها

جمــعـه هـا دل یاد دلبـر مـی کنـد

نغمه یا ابـن الـحسن سـر مـی کنـد

  • اس ام اس نیمه شعبان

غروب پنجشنبه بی قرارم / شبیه جمعه ها چشم انتظارم

فقط یك جمعه می آئی ولی من / تمام جمعه ها را دوست دارم ...

  • اس ام اس نیمه شعبان

این عشق آتشین ز دلم پاک نمی شود

مجنون به غیر خانه ی لیلا نمی شود

بالای تخت یوسف کنعان نوشته اند

هر یوسفی که یوسف زهرا نمی شود

  • اس ام اس نیمه شعبان

پر از عطشم، مرا تو دریایی کن

سرشار از احساس و تماشایی کن

هر چند که ما بدیم و پیمان شکنیم

ای خوب بیا دوباره آقایی کن

  • اس ام اس نیمه شعبان

خانه آرزوهایم

کلبه ای است کوچک در دشت شقایقها

که تو را کم دارد

راستی کی می آیی ؟

  • اس ام اس نیمه شعبان

خستگان عشق را ایام درمان خواهد آمد - غم مخور آخر طبیب دردمندان خواهد آمد

  • اس ام اس نیمه شعبان

زهی خجسته زمانی که یار باز آید

به کام غم‏زدگان غم‏گسار باز آید

اگر فدای امام زمان نخواهد شد

ز سر چه گویم و سر، خود چه کار باز آید

  • اس ام اس نیمه شعبان

سؤالی ساده دارم از حضورت

من آیا زنده‌ام وقت ظهورت؟

اگر تو آمدی، من رفته بودم

اسیر سال و ماه و هفته بودم

دعایم كن دوباره جان بگیرم

بیایم در حضور تو بمیرم

  • اس ام اس نیمه شعبان

عصر یك جمعه دلگیر،

دلم گفت: بگویم، بنویسم

كه چرا عشق به انسان نرسیدست،

چرا آب به انسان نرسیدست،

و هنوزم كه هنوز است، غم عشق به پایان نرسیدست

بگو حافظ دل‌خسته ز شیراز بیاید،

بنویسد كه هنوزم كه هنوز است،

چرا یوسف گم‌گشته به كنعان نرسیدست و

چرا كلبه احزان به گلستان نرسیدست

عصر این جمعه دلگیر،

وجود تو كنار دل هر بی‌دل آشفته شود حس

كجایی گل نرگس؟

  • اس ام اس نیمه شعبان

عمریست كه از حضور او جا ماندیم

در غربت سرد خویش تنها ماندیم

او منتظر است تا كه ما برگردیم

ماییم كه در غیبت كبری ماندیم

  • اس ام اس نیمه شعبان

قطعه گمشده ای از پر پرواز کم است

یازده بار شمردیم و یکی باز کم است

این همه آب که جاریست نه اقیانوس است

عرق شرم زمین است که سرباز کم است

***اللهم عجل لولیک الفرج***

  • اس ام اس نیمه شعبان

کاش صاحب برسد ،بنده به زنجیر کند

ماجوانان همه را در ره خود پیر کند

کاش چشم گل زهرا به دل ما افتد

با نگاهش به دل غمزده تاثیر کند

  • اس ام اس نیمه شعبان

کی می‌شود صبح ، ناشتای چشم‌هایمان را به نگاه تو بگشاییم؟ کی می‌شود شام ، تصویر تو را به قاب خوابهایمان ببریم؟ کی می‌شود شب و روزمان، در فضای ظهور تو بگذرد؟ یا ابا صالح من ...

  • اس ام اس نیمه شعبان

گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است گفتا تو خود حجابی ، ورنه رخم عیان است

  • اس ام اس نیمه شعبان

مُردم به خدا از غم هجران و جدایی/ ای دلبر دور از نظرم پس تو کجایی

بر حال دل زار، تو خود خوب گواهی/ جز عشق تو ما را نبود هیچ گناهی

  • اس ام اس نیمه شعبان

مست عشقم، مست یارم، مست دوست

مست معشوقی که عالم مست اوست

یا صاحب الزمان ادرکنی

  • اس ام اس نیمه شعبان

مهدی جان!

صبح بی تو ، رنگ بعدازظهر یک آدینه دارد

بی تو حتی مهربانی حالتی از کینه دارد

  • اس ام اس نیمه شعبان

نمی پرسم از هیچ کس از تو؛

که شأن هیچ پرسشی، پاسخی چون تو نیست

ای آقای آدینه ها

  • اس ام اس نیمه شعبان

نه شرم و حیا ، نه عار داریم از تو

اما گله بیشمار داریم از تو

ما منتظر تو نیستیم "آقا جان"

تنها همه "انتظار" داریم از تو

  • اس ام اس نیمه شعبان

هجر تو ز درد و داغ ، دلگیرم کرد

اندوه غم زمان زمینگیرم کرد

گفتند که جمعه می‌رسی از کعبه

این رفتن جمعه جمعه‌ها پیرم کرد

  • اس ام اس نیمه شعبان

در انتظار دیدنت همه دلها بیقرارند

ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نزار

  • اس ام اس نیمه شعبان

دنیا را آذین می بندیم اگر لحضه آمدنت را بدانیم ...

  • اس ام اس نیمه شعبان

ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد

بر پشت ستم کسی تیر خواهد زد

سوگند به هر چهارده آیه نور

سوگند به زخم های سرشار غرور

آخر شب سرد ما سحر می گردد

مهدی به میان شیعه برمی گردد

  • اس ام اس نیمه شعبان

یا امام زمان انتظار هم از نیامدنت بی تاب شد ...

  • اس ام اس نیمه شعبان

دل پریشونم پریشونم که اربابم نیومد بعد عمری عاشقی حتی یه شب خوابم نیومد

آسمون عصرای جمعه مثل من بهونه گیره بارون گریه باهام حرف میزنه که خیلی دیره

  • اس ام اس نیمه شعبان

مادر تو دل غمینه : خون جدت رو زمینه

العجل یا حجه الله العجل بقیه الله

  • اس ام اس نیمه شعبان

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی............چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

خلیل آتشین سخن ؛ تبر به دوش بت شکن..............خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی

برای ما که خسته ایم نه ؛ ولی................................برای عده ای چه خوب شد نیامدی

تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام.......................دوباره صبح؛ ظهر ؛ نه غروب شد نیامدی

  • اس ام اس نیمه شعبان

بر چهره پر ز نور مهدی صلوات بر جان و دل صبور مهدی صلوات

تا امر فرج شود مهیا بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات

  • اس ام اس نیمه شعبان

اگر که آمدی من رفته بودم اسیر سال و ماه و هفته بودم

دعایم کن دوباره جان بگیرم بیایم در رکاب تو بمیرم

  • اس ام اس نیمه شعبان

هنوزم خواب میبینم به شبها همان مردی که بر اسبی سوار است

همان مردی که جمعه آید روزی ... و این پایان خوب انتظار است

  • اس ام اس نیمه شعبان

کاش می شد در میان لحظه ها لحظه ی دیدار را نزدیک کرد

میلاد نور پیشاپیش مبارک

  • اس ام اس نیمه شعبان

کاش می شد واژه ها را شست و انتظار را تفسیر کرد ولی افسوس .....

  • اس ام اس نیمه شعبان

آقا جان ! حیف نیست ماه شب چهارده پشت ابرهای تیره و پاره پاره پنهان بماند ، حیف نیست دیده را شوق وصال باشد ولی فروغ دیده نباشد ...

 

 

شنبه 1 تير 1392برچسب:,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید


عکس
وقایع
نکات پند اموز

 

رحیم

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان طنز فیلم و آدرس filmbardar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کلبه ی آبی
فقط خدا تنهاست
خدا می بیند
سایه ی ماه
فضا
شارژ مستقیم همراه اول - شارژ مستقیم همراه اول">شارژ مستقیم همراه اول
مخفیگاه
دوست یابیو همسر یابی
صدای عشق
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 30839
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->